Your Mum Fixes It In The Post

Über die weit über den Streamingmarkt hinausgehende Netflixification:

“It’s about how movies these days look – more flat, more fake, over-saturated, or else over-filtered, like an Instagram photo in 2012, but rendered in commercial-like high-def. This applies to prestige television, too. There are more green screens and sound stages, more CGI. Not that everything looks obviously shitty or too good to feel true, it’s actually that most things look mid in the exact same way.”

Jason Kottke hat zwei längere Zitate rausgesucht, warum heutzutage alle professionallen Bewegtbilder gleich aussehen. Und ich habe beide einfach noch etwas mehr zusammengedampft.

“It looks too “perfect”. Everyone is lit perfectly and filmed digitally on raw and tweaked to perfection. It makes everything have a fake feeling to it. Commercials use the same cameras and color correction so everything looks the same. Every shot looks like it could be used in a stock photo and it looks completely soulless.”

Beide, sowohl Haley Nahman als auch Darkageoflaw benutzen auffälligerweise das Wort “commercial” in ihren Kritiken. Und es stimmt tatsächlich: Die Entertainmentindustrie kommt dem im Marketing als Langzeittrend vorherrschenden Verlangen, jegliche Werbung möglichst nahtlos in das Programmumfeld einzubetten, auf halber Strecke entgegen.

One response to “Your Mum Fixes It In The Post

  1. Und trotzdem lese ich immer noch den Begriff “authentisch” in 80% der Briefings. drikkes.com/?p=17635

    Mentions

  • 💬 Hektor Chantal