Notes KW 23/17

Ja, mal wieder verspätet, ich weiß.

Protesting was the new brunch, and employees forced – forced – Silicon Valley leaders to grow a spine.

Eric Schmidt publicly defends Jared Kushner. Next day, Trump shutting DoL division investigating Google | Der Text gibt definitiv mehr her als dieses bonmotige Zitat, aber die Überschrift sagt eigentlich achon eigentlich bereits alles bzw. genug.

Some of my ideas were: metagaudy, extraclassical, neodecorative, superornamental, accelerationist classical, and Trumpwave.

Haute Baroque Capitalism | Auch schon vor ein paar Tagen getwittert, aber der Text lohnt die Lektüre wirklich.

Increasingly fond of locally grown produce, Californians are far less enthusiastic about locally housed farmworkers.

Desired for their labor, rejected as neighbors. Farmworkers in California face hostile communities | This.

The line only exists for us — those who do not believe in authoritarianism in the first place. But for those who do, there is no line, no boundary of inhumanity at all. Our naivete is to believe that they share our moral sentiments, our reason, our faith in human possibility. But they do not.

The Line – umair haque | Alles nicht wirklich neu, aber man sollte sich diese Ausreden gegen das Arschhochbekommen ruhig noch einmal vor Augen führen. Morgen, ja: morgen kann es schon zu spät sein. Oder war es gestern?

Vom Verlangen nach häuslicher Zweisamkeit kann einen kaum etwas schneller abbringen als ein Besuch im Einrichtungshaus.

Möbel als Streitpunkt: Bis die Einrichtung uns scheidet | Zusammengezogene FAZ-Launigkeit

For all of the cultural preeminence of Spider-Man or The Avengers, the superhero-comics industry remains a sideshow. The media conglomerates that own DC and Marvel use both publishers largely as intellectual-property farms, capitalizing on and adapting creators’ work for movies, television shows, licensing, and merchandise. That’s where the money is. Disney has very little incentive to invest in the future of the comic-book industry, or to attempt to help Marvel Comics reach new audiences, when they’re making millions on the latest Marvel film.

The Real Reasons for Marvel Comics’ Woes | The Atlantic über wundersame Aufgeblasenheit

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